Böhönyei Gézengúz Óvoda
„Keresem minden gyerek saját titkát,
és azt kérdezem:
hogyan segíthetném abban, hogy önmaga lehessen.”
Janus Corzak
Intézményünk adatai:
Név: Böhönyei Gézengúz Óvoda
Cím: 8719 Böhönye, Fő u. 2.
Telefonszám: 06 85 322-155; 06 30 37-87-956
Email cím: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
OM azonosító: 202038
Nyitvatartási idő: hétfőtől-péntekig 6-17 óráig
Az óvoda teljes nyitva tartása idején óvónő felügyel és tevékenykedik a gyerekekkel.
Óvodai csoportok száma: 4 /heterogén és homogén csoportok/
Az óvodába felvehető gyermek létszám: 120 fő
Az intézmény fenntartója: Böhönye Község Önkormányzata
Gazdálkodási adatok
Az intézmény gazdálkodási besorolása 2013. január 1-től, önállóan működő költségvetési szerv.
Az intézmény működésével kapcsolatos legfontosabb dokumentumok:
- Alapító okirat
- SZMSZ
- Házirend,
- Pedagógiai Program,
- Éves Munkaterv
A dokumentumok-nyilvánosságát intézményünkben –a helyben szokásos módon- biztosítjuk. A Házirend egy példánya -
a gyermek beíratáskor - minden szülő számára átadásra kerül.
Takács Orsolya - intézményvezető
BÖLCSŐDE DOLGOZÓI:
Erőss Borbála kisgyermekgondozó-nevelő
Göncz Gáborné kisgyermekgondozó-nevelő
Ihárosiné Szabó Erika kisgyermekgondozó-nevelő
Kovács Tímea kisgyermekgondozó-nevelő
Ihárosi Tamásné bölcsődei dajka
ÓVODA DOLGOZÓI:
Hlava Ferencné óvodapedagógus
Tóthné Gyurka Vanda óvodapedagógus
Zavagyil Ildikó óvodapedagógus, intézményvezető helyettes
Kuti-Ignácz Renáta óvodapedagógus
Lakiné Krosztics Rita óvodapedagógus
Gönc Dorina óvodapedagógus
Gazda Éva óvodapedagógus, bölcsőde szakmai vezető
Baksa-Hummel Renáta Rózsa óvodapedagógus
Ádám Hajnalka dajka
Kalányosné Hlava Roberta dajka
Kiss-György Nikolett dajka
Jasek Attiláné dajka
Tamásné Bakos Erika óvodatitkár
Nagyfiné Darázs Bernadett pedagógiai asszisztens
Balogh István karbantartó
Kiss-György Lajosné konyhai kisegítő
FŐZŐKONYHA DOLGOZÓ:
Forgácsné Szerecz Ágnes élelmezésvezető
Goda Norbert főszakács
Stropekné Sziliczi Éva főzőnő
Vörös Istvánné főzőnő
Lengyel Tibor cukrász
Tóth Tamás Richárd szakács
Tikász Roland szakács
Böhönye Község Önkormányzata, a regionális operatív programok keretén belül, infrastruktúra fejlesztést valósított meg 2009-2010. évben. Ezen fejlesztés tette lehetővé új óvoda építését, melynek következtében a korábbi kettő helyen működő óvodai egységek egy feladat ellátási helyen működjenek 2010 őszétől.
2013 januárjától az addig a Festetics Pál Általános és Alapfokú Művészeti Iskola tagintézményeként működő óvoda önálló intézmény lett és a Böhönyei Gézengúz Óvoda nevet vette fel
. Az intézményhez tartozik az iskola épületében működő főzőkonyha is. Az intézmény gondoskodik a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzdő, illetve a megismerő funkciók, vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzdő, a többi gyermekkel együtt nevelhető sajátos nevelési igényű, illetve a testi, érzékszervi (hallás, látássérült) beszéd, értelmi fogyatékos ( enyhe fokban sérült) gyermekek neveléséről.
A hátrányos helyzetű, valamint a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek integrált nevelésének feladatait is ellátja az óvoda.
Az óvodánk felvételi körzete: Böhönye, Szenyér, Nemeskisfalud települések közigazgatási területe. Lehetőség van, ha a létszám engedi a felvételi körzeten kívüli gyermekek felvételére is.
Intézményünk, a Böhönyei Gézengúz Óvoda 2010 őszétől működik új helyen, és új épületben, csendes, nyugodt környezetben, távol a Fő úttól, közel a Központi parkhoz.
Az épület megfelel a mai kor követelményeinek, kedvező feltételeket biztosít a nevelő, oktató munka színvonalas végzéséhez. Tágas aula, tornaszoba, négy csoportszoba -a hozzájuk kapcsolódó öltözővel és mosdóval - fejlesztő és orvosi szoba, a dolgozók részére szociális helyiségek szolgálják a zavartalan munkavégzést. A gyermekek mozgásigényének kielégítését korszerű mozgásfejlesztő eszközökkel felszerelt nagy zöldfelülettel rendelkező játszóudvar biztosítja.
Csoportszobáink bútorzata mind a négy csoportban új, esztétikus, gyermekeink kényelmét szolgálják. Jól felszerelt tornaszobával rendelkezünk, melyet folyamatosan bővítünk mozgásfejlesztő és játékeszközökkel.
Az épület adottságai megfelelőek, tárgyi eszközeinket folyamatosan fejleszteni, növelni szeretnénk. Ehhez a költségvetési kereteken túl felhasználjuk továbbra is az adódó pályázati lehetőségeket.
Helyi Pedagógia Programunk: Óvodánkban a nevelés a nevelőtestület által jóváhagyott helyi pedagógia program alapján történik, mely a teljes óvodai életet magában foglaló tevékenységek keretében szervezhető meg, az óvodapedagógus feltétlen jelenlétében és közreműködésével. A helyi pedagógiai programunk a Tevékenység központú óvodai nevelési program, melynek szellemében működik az óvodánk. 2009. szeptember 01-jétől napi munkánkban alkalmazzuk a kompetencia alapú óvodai programcsomag elemeit. Ez az óvodai programcsomag nem nevelési program, a kompetencia alapú nevelés hatékony megvalósítását segítő szemléletmód, módszer, a hozzá kapcsolódó eszközrendszerrel. Szakmai munkánkban beépítettük az IPR feladatrendszerét, dokumentumait, mely a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek nevelését hivatott szolgálni.
Pedagógusaink sok éves szakmai tapasztalattal, kiváló szaktudással, folyamatos önképzéssel, továbbképzéssel igyekeznek megfelelni a mai kor társadalmi és szakmai kihívásainak. Óvodánk biztosítja az óvodás korú gyermek fejlődésének és nevelésének optimális feltételeit, esetenként csökkenti a családi házból hozott hátrányokat. Ennek során megteremtődnek gyermekeinkben a kisiskolás korba való átlépés pszichikus feltételei: gondolkodás, tanulás, bizalom és önbizalom, az alkalmazkodás képessége; önkontroll, önkifejezés, beilleszkedés képessége.
Az elmúlt évek tapasztalatai azt igazolják, gyermekeink szeretnek óvodába járni, jól érzik magukat itt, szívesen örömmel tevékenykednek, nyitottak a környező világra, szeretik a kihívásokat, tevékenységükben megjelenik a kreativitás. A program következetes alkalmazása eredményeként 6-7 éves korukra alkalmassá válnak az iskolakezdésre.
Óvodánkban évről-évre magas a hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma, mely kihat óvodásainak szellemi, erkölcsi és biológia fejlődésére. Ezeket a hátrányokat hivatott intézményünk csökkenteni és megvalósítani azt az alapelvet, mely minden gyerek számára biztosítja az egyenlő esélyt a színvonalas nevelésre, a gyermek harmonikus fejlődése érdekében. Ehhez nyújt szilárd alapot óvodapedagógusaink szakmai felkészültsége, pedagógiai értékrendje, módszertani kultúrája, valamint az intézmény nem pedagógus alkalmazottainak összehangolt, felelősségteljes munkája.
Mindezt a mással nem helyettesíthető játékra alapozva, az életkornak és fejlettségnek megfelelő sokszínű tevékenység végzésének lehetőségével biztosítjuk, különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek (sajátos nevelési igényű, a beilleszkedési, tanulás és magatartási hiányossággal küzdő gyermekek, a kiemelten tehetséges gyermekek, a hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek) szükségleteinek figyelembe vételével, differenciált fejlesztésükkel, hátrányaik csökkentésével.
Óvodánk nevelési feladatai megegyeznek az Alapprogramban megfogalmazott nevelési feladatokkal, az óvodás korú gyermekek testi-lelki szükségleteinek kielégítése, ezen belül:
- egészséges életmód alakítása - érzelmi erkölcsi és közösségi nevelés - értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása
Alapelveink: a gyermekek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, ebben az óvoda esetenként hátránycsökkentő szerepet tölt be mindenkor és minden helyzetben a gyermekek érdekeinek figyelembe vétele az óvoda inkluzív szemlélettel, gyermekközpontú nevelési attitűddel, a gyermeki személyiség kibontakoztatására törekszik, biztosítva minden gyermek számára az egyenlő hozzáférést a színvonalas neveléshez óvodai nevelésünkkel törekszünk az esélyegyenlőség biztosítására, a hozott hátrányok kompenzálására az alkalmazott pedagógiai eszközöket, módszereket a gyermekek személyiségéhez, érési üteméhez igazítjuk, ezzel segítve a gyermekek egyéni képességeinek alakítását igyekszünk megőrizni óvodánk pedagógiai értékeit a 3-7 éves gyermekek számára a játék a legfőbb élményforrás, ugyanakkor a gyermek személyiségfejlesztésének, a tanulás, készség - és képességfejlesztésnek a színtere az óvoda minden dolgozójának kommunikációja legyen modell értékű befogadó nevelésünk része a multikulturális és interkulturális szemléletmód kialakítása az óvoda dolgozóiban, gyermekekben, szülőkben, az eltérő szociális és kulturális hátterű, a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek iránt
Nevelési célunk: A 3-7 éves gyermekek életkori és egyéni sajátosságainak, eltérő fejlődési ütemének, érési jellemzőinek szem előtt tartásával:
sokoldalú, harmonikus személyiség fejlesztése, a sikeres iskolai beilleszkedéshez szükséges testi-, lelki és szociális érettség kialakítása a gyermekek környezettudatos szemléletének megalapozása a sajátos nevelési igényű gyermekek integrálásával esélyegyenlőségük biztosítása a migráns családok gyermekeinek interkulturális nevelése, társadalmi integrálása a testi, lelki szükségletek kielégítése
A célok megvalósításához szükséges fejlesztés a gyermekek egyéni képességeihez, életkori sajátosságaihoz igazodó differenciált bánásmódot, az egész nap folyamán biztosított sokrétű tevékenységekben történő részvételt takar.
A tevékenység szerepe a nevelési cél elérésében: A gyermek személyisége és tevékenysége kölcsönösen egymásra hatva fejlődnek. A gyermek, tevékenykedő lény: fejlesztése, ismereteinek tágítása tevékenységeken keresztül történik, a Tevékenységközpontú óvodai nevelési program, pedig alkalmas eme cél megvalósítására.
A valódi tudás az, amit a gyermek maga fejt meg és cselekvésen keresztül sajátít el. Ezért minél több tapasztalathoz kell jutnia, élményeket kell szereznie, hogy természetes kíváncsiságát kielégíthesse. Az ismereteket tapasztalati lehetőségek megteremtésével tudjuk átadni a gyermeknek, biztosítva a lehetőséget, hogy játékon, művészi alkotómunkán, saját tevékenységén keresztül szerezhesse meg azokat az élményeket, amelyek ébren tartják benne a vágyat a további ismeretek szerzésére. Mindehhez szükséges a személyes, bensőséges kapcsolat, az egyéni, differenciált bánásmód. |
A csoportok napirendje:
Idő |
Tevékenységek |
600 - 1030 |
Párhuzamos tevékenységek: szabad játék, szabadon választott tevékenység, reggeli, óvónő által kezdeményezett tevékenység, csoportos foglalkozások,kötelező testnevelés (heti 1 alkalom), mindennapos testnevelés |
1030 - 1200 |
Udvari játék, levegőzés |
1200 - 1300 |
Öltözködés, mosdóhasználat, ebéd |
1300 - 1500 |
Előkészület a pihenéshez, pihenés, egyéni igényekhez igazodó ébredés |
1500 - 1700 |
Párhuzamos tevékenységek: uzsonna, szabad játék, szabadon választott tevékenység, folyamatos távozás |
Óvodánkban az alábbi fakultatív foglalkozások igénybevételére van lehetőség:
térítés nélkül igénybe vehetők:
— hitoktatás (katolikus: Vörös-Joós Anasztázia, református: Varga Zsófia lelkész)
— labdás képességfejlesztés (Takács Balázs pedagógus)
— néptánc (Nagy Piroska óvodapedagógus)
külön díj fizetése mellett igénybe vehető:
— óvodás tánc (Takács Amarilla táncpedagógus)
Tehetségműhelyeink gyermekjóga, kézműves foglalkozás, népi dalos játék, Bozsik foci.
Sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelése Az óvoda Alapító okiratában foglalt, a fenntartó által meghatározott fogyatékosság típusának megfelelő gyermekek nevelését, fejlesztését vállaljuk fel. A gyermekközösségbe csakis olyan SNI gyermekek integrálhatók, akik a többiekkel együtt nevelhetők. Az SNI-s és BTM-es gyermekek fejlesztése óvodánkban utazó pedagógiai szolgálat keretében történik, így intézményünkben heti rendszerességgel logopédus, gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, gyógytornász, pszichológus foglalkozik a rászoruló gyermekekkel. A speciális fejlesztéshez szükséges hely (fejlesztő szoba), és az alapvető eszközök biztosítottak.
Óvodai felvétel: Az Nkt. 2015. szeptember 1-től hatályos 8.§ (2) bekezdése alapján a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órában óvodai foglalkozáson vesz részt. A jegyző a szülő kérelmére és az óvodavezető, valamint a védőnő egyetértésével, a gyermek jogos érdekét szem előtt tartva, az ötödik életév betöltéséig felmentést adhat a kötelező óvodai nevelésben való részvétel alól, ha a gyermek családi körülményei, képességeinek kibontakoztatása, sajátos helyzete indokolja. Az óvoda felveheti azt a gyermeket is, aki a harmadik életévét a felvételétől számított fél éven belül betölti, feltéve, hogy minden, a kerületben lakóhellyel , ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező három éves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető. /Nkt. 8.§ (1)/. A szülő gyermeke óvodai felvételét, átvételét bármikor kérheti A jelentkező gyermekek felvétele, fogadása az óvodai nevelési évben - amennyiben azt a férőhelyek száma lehetővé teszi - folyamatosan történik. Az óvodába felvett gyermekek csoportba való beosztásáról az óvodavezető dönt, figyelembe véve a szülők, óvodapedagógusok véleményét és a létszámokra vonatkozó előírásokat. Az óvodai beíratás minden évben a fenntartó által meghatározott időpontban, április 20. és május 20. között zajlik. A beíratás közzététele a helyben szokásos módon történik, község és az óvoda hirdetőtábláin, az önkormányzat honlapján, valamint a helyi újságban.
Térítési díj, étkeztetés: A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) és a 328/2011. (XII. 29.) Korm. Rend. alapján 2015. szeptember 1-jétől hatályos módosítás értelmében, az intézményben kibővült az ingyenesen étkezők köre.
Az ingyenes étkeztetésre való jogosultság kiterjed: a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermekre, a 3 vagy több gyermeket nevelő családok gyermekeire, a tartósan beteg és fogyatékos gyermekekre, a nevelésbe vett gyermekekre, és azon két vagy egy gyermeket nevelő szülők gyermekeire, ahol a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a kötelező legkisebb munkabér nettó összegének 130%-át - . Ingyenes étkezésben részesülnek továbbá a fogyatékos, tartósan beteg gyermeket nevelő családok egészséges, bölcsődébe vagy óvodába járó gyermekei is. Intézményünkben lehetőség van a speciális étrendet igénylő gyermekek étkeztetésére (pl: ételallergia, egyéb egészségügyi probléma), melyet a Kaposi Mór Oktató Kórház konyhájáról biztosítunk.
Az óvoda gyermekvédelmi feladatai: Az óvodapedagógus nevelő-, fejlesztő munkája során kiemelten fontos, hogy segítse a gyermekek hátrányos helyzetből való felzárkóztatását, biztosítsa az esélyegyenlőséget az eltérő szociális és kulturális környezetből érkező gyermekek számára.
2014. november 4-ei hatállyal a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek fogalma és e tény fennállásának megállapítása, a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben került szabályozásra.
Hátrányos helyzetű gyermek:az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek, aki esetében az alábbi körülmények közül egy fennáll: - a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésének időpontjában a gyermeket együtt nevelő mindkét szülő, a gyermeket egyedül nevelő szülő, illetve a gyám legmagasabb iskolai végzettsége alapfokú- (az alacsony iskolai végzettség igazolása a kérelmen megtett önkéntes nyilatkozattal történik) - a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésének időpontjában a gyermeket nevelő szülők bármelyike vagy a gyám a szociális törvény szerinti aktív korúak ellátására
(foglalkoztatást helyettesítő támogatás vagy rendszeres szociális segély) jogosult, vagy a kedvezmény igénylésének időpontját megelőző 16 hónapon belül, legalább 12 hónapig álláskeresőként tartotta nyilván a munkaügyi központ- (az alacsony foglalkoztatottság fennállását az eljáró hatóság ellenőrzi)
- a gyermek az eljárás során felvett környezettanulmány szerint félkomfortos, komfort nélküli vagy szükséglakásban, illetve olyan lakáskörülmények között él, ahol korlátozottan biztosítottak az egészséges fejlődéshez szükséges feltételek
Halmozottan hátrányos helyzetű gyermek: az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek, aki esetében fenti három körülmény közül (alacsony iskolai végzettség; alacsony foglalkoztatottság; elégtelen lakókörnyezet, lakókörülmény) legalább kettő fennáll.
Veszélyeztetettség: olyan magatartás vagy körülmény következtében kialakult állapot, mely a gyermek testi, értelmi, érzelmi fejlődését gátolja vagy akadályozza.
Óvodánk hagyományai:
a gyermekek születésnapjának megünneplése Anyák napi és Karácsonyi ajándékkészítés a gyermekekkel közösen ünnepélyek a gyermekek részvételével az óvoda zárt közösségében: - Mikulásváró - Húsvét - Gyermeknap
Az óvoda és család közös rendezvényei: - Szüreti felvonulás - Márton nap - Karácsony - Farsang a gyermekeknek - Szülők, nevelők bálja - Húsvéti kézműves foglalkozás - Májusfa kitáncolás - Anyák napja - Évzáró, ballagás - A csoportok kirándulása (lehet „szülős” és szülő nélküli)
időszakos ünnepeink: - Madarak, fák napja május 10. - Víz világnapja március 22. - Föld napja április 22.
Szüreti felvonulás: Őszi programjaink közül az első a szüreti felvonulás, mely során a gyermekek hagyományos, népies kiegészítőkbe /párta, kendő, kalap /öltözvevégigjárják a falu intézményeit, üzleteit, ahol szüreti énekeket, verseket adnak elő, cserébe a hallgatóság apró ajándékokkal, édességgel jutalmazza őket.
Márton nap: Óvodánkban 2015 őszén immár harmadik alkalommal került megrendezésre a Márton napi jótékonysági vásár. A vásárban árusított portékák nagy részét az óvoda kollektívája /óvónők, dajkák, gyermekek/ együttesen készítik, de a szülőktől is szép számban kapunk felajánlásokat. Árusítunk különböző mézes finomságokat, saját tervezésű és kivitelezésű fejlesztő játékokat, különféle használati és dísztárgyakat, a közelgő karácsonyi ünnephez kapcsolódó dekorációkat. A vásári sokadalmat zsíros kenyérrel, teával kínáljuk. A vásár bevételét különböző kulturális programokra, és egyéb rendezvényekre (pl: meseszínház, gyermeknap) fordítjuk.
Karácsonyi ünnepség, karácsonyfa adományozás: Hagyománnyá vált óvodánkban, hogy a Karácsonyi ünnepek közeledtével feldíszített karácsonyfát juttatunk el Böhönye rászoruló családjai részére. A feldíszített fákat a helyi intézmények, vállalkozások, egyesületek, civil szervezetek és magánszemélyek ajánlják fel, melyek az óvodában kerülnek összegyűjtésre. Ennek keretében rendezzük meg nyilvános Karácsonyi ünnepségünket, melyet kulturális programmal színesítünk.
Farsang: A gyermekek számára a legérdekesebb, legvonzóbb rendezvényünk a Farsangi bál. Minden évben népes vendégsereg gyűlik össze. A szülők, nagyszülők, rokonok és ismerősök izgatottan várják a gyermekek jelmezes felvonulását. A bemutatkozások és műsorok után a csoportokban az anyukák farsangi fánkkal kínálják a gyermekeket és a vendégeket. Az óvodások számára a bál legizgalmasabb része, a tombolasorsolás, ahol sok nyeremény kerül kisorsolásra. Akik pedig nem nyernek, vigaszdíjul választhatnak maguknak a szülők által felajánlott plüss állatkák közül.
Szülők bálja: Minden évben a farsang idején nagy sikerrel és magas részvétellel rendezzük meg a szülők bálját, ami nagyon népszerű a szülők körében. A velük való közös szórakozás erősíti a kapcsolatot a családokkal. A befolyt bevételt minden csoport kirándulásra fordítja.
Májusfa kitáncolás: Mind a gyermekek, mind a felnőttek körében nagy népszerűségnek örvend a több éve már hagyománnyá vált májusfa kitáncoló délután. A programot minden évben játszóház, lég-és ugráló vár arcfestés, kocsikázás teszi színesebb. Minden csoport külön főz, illetve szalonnát süt az udvaron, ezen kívül a Böhönyéért Somogyért Egyesület tagjai frissen sütött palacsintával, és egyéb finomságokkal vendégelik meg a résztvevőket.
Anyák napi ünnepség, évzáró, ballagás: Csoportonként kerül megrendezésre az Anyák napi ünnepség, melyre szeretettel várjuk az anyukákat, nagymamákat. A bensőséges ünnepségen a gyermekek kedves műsorral, és a saját maguk által, vagy az óvó nénik segítségével készített apró ajándékokkal köszöntik őket. A nevelési évet az évzáróval, illetve az iskolába menők ballagásával zárjuk, ahol a gyermekek az év közben tanult dalokból, versekből kis műsort mutatnak be, az iskolába menők, pedig elbúcsúznak az óvodától.
Csoportkirándulás: Minden év májusában, vagy júniusában a gyermekek és szüleik kiránduláson vesznek részt, melyet az óvó nénik már jó előre a szülőkkel egyeztetve szerveznek meg. A kirándulás az élménynyújtáson, szórakozáson túl jó lehetőség a szülőkkel való ismerkedésre, a kapcsolatok erősítésére. Szülők, óvónők, gyermekek mindig sok élménnyel, szép emlékekkel gondolnak vissza ezekre az eseményekre.
Óvodánk esztétikus, melegséget sugárzó, biztonságos környezetével, szeretetteljes, maximálisan elfogadó, családias, bizalmat árasztó légkörével segíti a gyermeki személyiségvonások harmonikus fejlődését, a későbbiekben az iskolai közösségbe történő problémamentes beilleszkedést. Óvodánk épülete |
Bóbita Bölcsőde épülete
Csoportjaink
Életképek óvodai és bölcsődei csoportjaink mindennapjaiból
Pajtakiállítás a Böhönyei Gézengúz Óvoda udvarában